Τρίτη, 10 Αυγούστου 2010

ΥΓIΕΙΝΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ



Tην επόμενη φορά που θα απλώσουμε το χέρι μας στο ράφι του καταστήματος τροφίμων, ας φροντίσουμε να ελέγξουμε τα συστατικά στην ετικέτα του προϊόντος που θα επιλέξουμε και ας σκεφτούμε: "Είναι, άραγε αυτό το προϊόν ό,τι πιο υγιεινό θα μπορούσα να αγοράσω;"
Τι πληροφορίες υπάρχουν στις ετικέτες τροφίμων και γιατί είναι σημαντικές; Θα πρέπει να κοιτάξουμε την ετικέτα τροφίμων πάνω στη συσκευασία του προϊόντος που έχουμε μπροστά μας και να ψάξουμε να βρούμε:
1.Το όνομα του προϊόντος: (το όνομα δεν μπορεί να είναι παραπλανητικό. Εφ' όσον λέει "σοκολάτα γάλακτος με δημητριακά και σταφίδες", πρέπει να έχει μέσα πραγματική σοκολάτα γάλακτος και όχι αρωματικές ουσίες).
2.Την ημερομηνίας λήξης: (πρέπει να υπάρχει σε όλα τα τρόφιμα που αγοράζουμε. Να υπολογίσουμε ότι το προϊόν που αγοράζουμε πρέπει να καταναλωθεί πριν από αυτή την ημερομηνία).
3.Τον πίνακα συστατικών: (είναι μια από τις πιο βασικές πληροφορίες της ετικέτας τροφίμων. Να προτιμάμε τα προϊόντα που αποτελούνται από φυσικά συστατικά και να αποφεύγεις αυτά που περιέχουν χρώματα ή συντηρητικά. Το πρώτο συστατικό της σοκολάτας π.χ. "σόκο-σόκ" είναι η ζάχαρη. Αυτό σημαίνει ότι μέσα στη συγκεκριμένη σοκολάτα υπάρχει περισσότερη ζάχαρη από κάθε άλλο συστατικό).
4.Το βάρος ή η ποσότητα του προϊόντος: (η ποσότητα πρέπει να αναφέρεται. Συχνά, εμφανίζεται ένα μεγάλο e, το οποίο σημαίνει ότι η ποσότητα -ίσως- να διαφέρει λίγο από συσκευασία σε συσκευασία. Δύο διαφορετικές συσκευασίες με το ίδιο μέγεθος δεν έχουν πάντα την ίδια ποσότητα περιεχομένου).
5.Τις οδηγίες χρήσης και φύλαξης(οδηγίες για τη σωστή χρήση και φύλαξη του προϊόντος).
6.Το όνομα και τη διεύθυνση του κατασκευαστή: (πρέπει να αναφέρονται).
Υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που σε επηρεάζουν για να αγοράσεις ένα συγκεκριμένο προϊόν (η τιμή του, η γνώμη κάποιου φίλου ή μέλους της οικογένειας, η συσκευασία, το άρωμά του). Ίσως ένας από αυτούς να είναι και η διαφήμιση. Ο στόχος των διαφημίσεων είναι να σε πείσουν να αγοράσεις το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρουν, π.χ. να αγοράσεις μια συγκεκριμένη μάρκα σοκολάτας ή να πας σε κάποιο συγκεκριμένο εστιατόριο.











Για να καταφέρουν να πείσουν τον καταναλωτή να αγοράσει το προϊόν που προσφέρουν, οι διαφημίσεις χρησιμοποιούν διάφορες τεχνικές και ορισμένες παρουσιάζονται παρακάτω:






A. Αξίες-θα γίνεις πιο δημοφιλής ή πιο όμορφος αν χρησιμοποιήσεις το προϊόν.
















B. Αυθεντία - ο ειδικός δίνει "κύρος" στο προϊόν.






















Γ. Διάσημα πρόσωπα-το προϊόν που προτιμούν διάσημα πρόσωπα είναι καλό.





















Δ. Παράδοση- Το προϊόν είναι καλύτερο από τα ανάλογα παραδοσιακά και γι' αυτό προτιμάται από τους ηλικιωμένους!











E. Φύση- Το προϊόν (αν και βιομηχανοποιημένο!) είναι απόλυτα φυσικό όπως τα παλιά χρόνια…

















ΣΤ. Κολακεία – καταναλώνοντας το προϊόν, θα γίνεις κι εσύ ευτυχής και πλούσιος σαν τους πρωταγωνιστές της διαφήμισης







Παρατηρώντας προσεκτικά τις συσκευασίες διάφορων προϊόντων μπορούμε να βγάλουμε χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με τη διατροφική αξία τους:




Πατατάκια: Όπως βλέπετε και παραπάνω, περιέχουν 36% λιπαρά - περισσότερα και από κρέμα γάλακτος! Δεν αναφέρεται δε το νάτριο (αλάτι) που περιέχουν. Παχυσαρκία και υπέρταση  περιέχονται στο αγαπημένο "σνακ" των παιδιών







Καραμέλες: Τα γράμματα είναι τόσο μικρά που απλά δε διαβάζονται





"Γεύση" πίτσας;





Σοκολατάκια: Πρέπει να είναι κανείς χημικός για να καταλάβει τα συστατικά τους!







"Γεύση" σοκολάτας και όχι σοκολάτα!





























ΠΗΓΗ: http://11dim-kaval.kav.sch.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου