Πέμπτη, 19 Αυγούστου 2010

Πώς μπορώ να αποφύγω την υπερκατανάλωση;

«Είναι φανερό ότι τα τελευταία χρόνια η βιομηχανία τροφίμων προκειμένου να κάνει ελκυστικά τα προϊόντα της ακολουθεί το μαγικό δίπτυχο : λιπαρά και ποσότητα. Έτσι λοιπόν όχι μόνο τα «φορτώνει» σε λίπος και αλάτι (που είναι ο μαγικός συνδυασμός της γεύσης), αλλά και τα αυξάνει σε όγκο ώστε ο καταναλωτής να έχει την ψευδαίσθηση ότι τα λεφτά του «πιάνουν τόπο». Επίσης έχει δειχθεί από πολλές μελέτες ότι σε όσο περισσότερο φαγητό εκθέτουμε τους εαυτούς μας τόσο περισσότερο θα καταναλώσουμε. Μπροστά λοιπόν σε αυτό το «τοξικό» περιβάλλον καλούμαστε να αντισταθούμε με μοναδικό γνώμονα την προάσπιση της υγεία μας. Έτσι:
Ξεκίνα το γεύμα σου πρώτα από σαλάτα. Σε βοηθά να χορτάσεις και μειώνει την πιθανότητα να υπερκαταναλώσεις τροφή που δεν χρειάζεσαι.
Αν έχεις χορτάσει χωρίς να έχεις αδειάσεις το πιάτο σου μην συνεχίζεις. Δεν χρειάζεται να μετατρέπεις σε σκουπιδοτενεκέ το στομάχι σου.
Τρώγε αργά. Έτσι βοηθάς το σώμα σου να στείλει έγκαιρα το μήνυμα στον εγκέφαλο ότι χόρτασες και να σταματήσεις.

Φέρσου σαν Ευρωπαίος στο εστιατόριο. Το φαγητό που περισσεύει ζήτησε να σου το βάλουν σε ένα ταπεράκι και έτσι έχεις το αγαπημένο σου φαγητό και την επόμενη.
Όταν τώρα βρεθούμε σε μια δεξίωση ή σε ένα γεύμα που πρέπει μόνοι μας να ετοιμάσουμε το πιάτο μας ας ακολουθήσουμε τον εξής κανόνα : Γεμίζουμε το μισό πιάτο μας με σαλάτα, το άλλο ένα τέταρτο με τρόφιμα με βάση την πρωτεΐνη όπως μπιφτέκι, λουκάνικο, κεφτεδάκι, παιδάκι κα τόσο όσο ογκομετρικά να έχει το μέγεθος μιας μπριζόλας και το άλλο ένα τέταρτο με τρόφιμα με βάση τους υδατάνθρακες όπως ρύζι, μακαρόνι, τυροπιτάκι, παξιμάδι, τόσο όσο ογκομετρικά να έχει το μέγεθος ενός φλιτζανιού ρύζι».

Αναστάσιος Παπαλαζάρου, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc, Επιστημονικός Υπεύθυνος διαιτολογικών γραφείων nutrimed

ΑΠΟ www.mednutrition.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου