Τετάρτη 11 Αυγούστου 2010

Κορμός με πορτοκάλι





-Υλικά
για το κέικ:


75 γρ. αλεύρι
90 γρ. ζάχαρη
3 κρόκοι αβγών
4 ασπράδια αβγών
1 κ.γλ. άγλυκο κακάο
-για την κρέμα:


420 γρ. λευκή σοκολάτα
450 γρ. κρέμα γάλακτος
1/2 πορτοκάλι, ξύσμα
40 γρ. ανθόνερο (προαιρετικά)
για το σιρόπι:
140 γρ. νερό
100 γρ. ζάχαρη
30 γρ. λικέρ πορτοκάλι


-Διαδικασία
για το κέικ:
Στον κάδο του μίξερ χτυπάω τα ασπράδια με τη ζάχαρη σε χαμηλή ταχύτητα, μέχρι να σχηματιστεί μια σφιχτή μαρέγκα. Προσθέτω έναν-έναν τους κρόκους. Ρίχνω χωρίς να χτυπήσω το κακάο και το αλεύρι καλά κοσκινισμένο κι ανακατεύω απαλά με μια σπάτουλα, ώστε να μη χαθεί ο αέρας από τη μαρέγκα.
Σε μια ορθογώνια φόρμα στρώνω ένα λαδόχαρτο και χύνω το μείγμα του κέικ μου. Με μια σπάτουλα στρώνω ώστε να πάει παντού. Ψήνω σε προθερμασμένο φούρνο στους 180° C για 15' να στεγνώσει. Αφήνω να κρυώσει.



-για την κρέμα:
Λιώνω τη λευκή σοκολάτα σε μπεν μαρί, όπως ακριβώς κάνω συνήθως με την κουβερτούρα. Αφήνω να πέσει λιγάκι η θερμοκρασία, ώστε να μην καίει και την ενώνω με την κρέμα γάλακτος, το ξύσμα κι αν θέλω, με το ανθόνερο. Ανακατεύω απαλά με μια ξύλινα κουτάλα.
για το σιρόπι:
Σε ένα κατσαρολάκι βράζω τη ζάχαρη με το νερό, ανακατεύοντας με μια ξύλινη κουτάλα να λιώσει και να γίνει σιρόπι. Κατεβάζω από τη φωτιά, περιμένω να κρυώσει το σιρόπι μου και προσθέτω το λικέρ.
για τη συναρμολόγηση:
Με προσοχή πιάνω από τις δύο άκρες το λαδόχαρτο που έχω στρώσει στη φόρμα με το ψημένο πλέον κέικ και το βγάζω από τη φόρμα. Εάν δυσκολεύομαι μπορώ να αναποδογυρίσω τη φόρμα πάνω σε ένα φύλλο λαδόχαρτο που έχω στρώσει στον πάγκο μου. Βγάζω λοιπόν το κέικ μου και το έχω πάνω στο λαδόχαρτο. Με ένα κουταλάκι το βρέχω με το σιρόπι μου. Δε χρειάζεται να χρησιμοποιήσω όλο το σιρόπι, εάν δω ότι το κέικ μου μουλιάζει υπερβολικά! Με το κουτάλι απλώνω από πάνω τα 2/3 από την κρέμα που ετοίμασα. Τυλίγω σε ρολό το κέικ, χρησιμοποιώντας το λαδόχαρτο της βάσης και αφαιρώντας το κίνηση-κίνηση.
Αφήνω το ρολό μου στο ψυγείο να παγώσει καλά για περίπου 3 ώρες. Πριν το σερβίρω, το τοποθετώ σε μια πιατέλα και με ένα μαχαίρι χωρίς δόντια αλλά με φαρδιά λάμα (σα σπάτουλα) "ντύνω" το κέικ μου απέξω με το υπόλοιπο 1/3 της κρέμας. Αν θέλω μπορώ με ένα μαχαίρι χωρίς δοντάκια να σχηματίσω κυματάκια κατά μήκος της επικάλυψης. Μπορώ να γαρνίρω με τρουφάκια ή να ξύσω κουβερτούρα.


ΠΗΓΗ  www.pastrychef.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου