Τετάρτη, 7 Ιουλίου 2010

Η Μεσογειακή Διατροφή 2




Η Μεσογειακή Διατροφή αποτελεί την κατεξοχήν ελληνική δίαιτα και περιλαμβάνει αγνό ελαιόλαδο, όσπρια, δημητριακά, φρούτα, λαχανικά, ψάρι κρέας και κρασί. Έρευνες τα τελευταία 40 χρόνια έχουν δείξει ότι η Μεσογειακή δίαιτα είναι μία από τις πιο υγιεινές στον πλανήτη.
Τα άτομα που ακολουθούν τη Μεσογειακή δίαιτα παρουσιάζουν λιγότερα εμφράγματα του μυοκαρδίου και έχουν αυξημένη διάρκεια ζωής.
Οι επιστήμονες του κλάδου πιστεύουν ότι τα χαρακτηριστικά της παραδοσιακής Ελληνικής διατροφής που την κάνουν τόσο υγιεινή είναι η κατανάλωση μεγάλης ποικιλίας φαγητών όπου κυρίαρχο ρόλο έχουν τα φρέσκα φρούτα, τα λαχανικά, τα χόρτα, τα όσπρια, τα ψάρια, το ελαιόλαδο, το κόκκινο κρασί και η μικρή κατανάλωση κόκκινου κρέατος και ζωικών λιπών.
Πιο συγκεκριμένα, η Μεσογειακή Διατροφή συνιστά:
Αφθονία τροφών φυτικής προέλευσης, όπως φρούτα, λαχανικά, πατάτες, δημητριακά και όσπρια.
Λάδι ελιάς ως βασικό έλαιο, που αντικαθιστά όλα τα άλλα λίπη και έλαια
Καθημερινή λήψη μικρών ποσοτήτων γαλακτοκομικών προϊόντων, όπως το τυρί και το γιαούρτι.
Κατανάλωση ψαριού και πουλερικών σε εβδομαδιαία βάση.
Αυγά, το πολύ μέχρι 4 την εβδομάδα (περιλαμβάνονται αυτά που χρησιμοποιούνται στο μαγείρεμα).
Κατανάλωση ζάχαρης σε εβδομαδιαία βάση (όχι καθημερινή).
"Κόκκινο" κρέας (μοσχάρι, χοιρινό κλπ.) μόνο λίγες φορές το μήνα.
Φυσική δραστηριότητα (άθληση, κίνηση ή περπάτημα) στο επίπεδο που συντηρεί την αίσθηση καθημερινής υγείας και ευεξίας.
Λογική κατανάλωση κρασιού (1-2 ποτήρια με τα γεύματα).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου