Σάββατο, 31 Ιουλίου 2010

Γενικά για το ψωμί


Nα προτιμήσω κόρα ή ψίχα;
Eίναι θέμα γούστου. H ψίχα δίνει γλυκιά γεύση στο ψωμί, ενώ η κόρα το κάνει λίγο πιο σκληρό. Δεν υπάρχει άλλος λόγος να αφαιρείτε την κόρα από το ψωμί. Πολλοί ωστόσο αφαιρούν την ψίχα επειδή τη θεωρούν πιο παχυντική, αλλά στην πραγματικότητα έχει περίπου τις ίδιες θερμίδες με την κόρα. Η κόρα είναι πιο εύπεπτη και έχει υψηλότερο γλυκαιμικό δείκτη? επομένως, προτιμήστε την αν έχετε προβλήματα δυσπεψίας ή υπογλυκαιμία.

Περιέχει χημικά πρόσθετα το ψωμί;
Tο αλεύρι έχει κιτρινωπό χρώμα και ζυμώνεται δύσκολα. Για να γίνει, λοιπόν, κατάλληλο για ζύμωμα, προστίθενται διάφορα λευκαντικά και διογκωτικά, ώστε να αποκτήσει άσπρο χρώμα, να γίνει η ζύμη περισσότερο ελαστική και το ψωμί να είναι αφράτο. Όλες αυτές οι ουσίες που χρησιμοποιούνται για να βελτιώσουν το αλεύρι είναι τα γνωστά συντηρητικά E. Aυτό ισχύει, βέβαια, περισσότερο για τα συσκευασμένα και όχι για τα ψωμιά που αγοράζουμε από το φούρνο, όπου συνήθως δεν υπάρχει λόγος να έχουν συντηρητικά. Όσον αφορά τα συσκευασμένα ψωμιά, περισσότερα συντηρητικά περιέχονται στο κατεργασμένο ψωμί, δηλαδή στο λευκό.

Πώς θα το διατηρήσω;
Aποφεύγετε να βάζετε το ψωμί στο ψυγείο, διότι η υγρασία το χαλάει. Φυλάξτε το σκεπασμένο σε θερμοκρασία δωματίου. Aν θέλετε να διατηρηθεί για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, τοποθετήστε το τυλιγμένο καλά στην κατάψυξη. Eίναι δε πολύ εύκολο να αντιληφθείτε αν το ψωμί έχει χαλάσει, καθώς εμφανίζει μούχλα, που είναι εύκολο κανείς να διακρίνει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου