Σάββατο, 10 Ιουλίου 2010

Περί απλών και σύνθετων υδατανθράκων


Η ζάχαρη, είναι ένας απλός υδατάνθρακας.
Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι μπορεί εύκολα να διασπασθεί ενδογενώς, για ταχεία παραγωγή ενέργειας.
Οι απλοί υδατάνθρακες, αποτελούνται από μία ή δύο μονάδες ζαχάρων.
Οι σύνθετοι υδατάνθρακες (π.χ δημητριακά, ψωμί, ζυμαρικά), αποτελούνται από πολλές μονάδες ζαχάρων, ενωμένες. Οι σύνθετοι υδατάνθρακες, απορροφώνται από τον οργανισμό, με αργό ρυθμό και παρέχουν ενέργεια για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα.
Η ζάχαρη έχει ένα μειονέκτημα—παρέχει μόνο ‘κενές θερμίδες’. Δεν περιέχει άλλα θρεπτικά συστατικά, δεν έχει διατροφική αξία και καμία άλλη χρήση, πέρα από την παραγωγή ενέργειας (εάν δεν χρησιμοποιηθεί από τον οργανισμό για αυτόν τον λόγο, τότε μετατρέπεται σε λίπος και αποθηκεύεται, οδηγώντας σε σωματικό υπέρβαρο).
Τα ζάχαρα έχουν διάφορες μορφές: γλυκόζη (φρούτα, λαχανικά), φρουκτόζη (μέλι, φρούτα, ορισμένα λαχανικά ), γαλακτόζη και λακτόζη (γάλα), μαλτόζη (καρποί) και σουκρόζη (παράγεται από την επεξεργασία παντζαριών και ζαχαροκάλαμων ).
Αυτοί είναι οι απλοί υδατάνθρακες.
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΖΑΧΑΡΗΣ ΚΑΙ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΘΕΤΩΝ ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΔΙΑΙΤΑ
Μειώστε τη ζάχαρη που προσθέτετε στα τρόφιμα. Δεν μπορείτε να αποφύγετε όλα τα ζάχαρα διότι τα περισσότερα τρόφιμα, περιέχουν ζάχαρη με τη μία ή την άλλη μορφή. Διατηρήστε τα ποσά της ζάχαρης και των γλυκών τροφίμων, ελεγχόμενα.
Διαβάστε τις διαιτητικές ετικέτες διότι πολλά έτοιμα και επεξεργασμένα τρόφιμα , περιέχουν αξιόλογα ποσά ζαχάρων.
Άλλοι όροι που χρησιμοποιούν οι παρασκευαστές,συνώνυμοι με τη ζάχαρη είναι: μαύρη ζάχαρη,σιρόπι καλαμοζαχάρου, δεξτρόζη, φρουκτόζη, γλυκόζη, μέλι, ιμβερτοζάχαρο, λακτόζη, μελάσσα, φυσικά γλυκαντικά.
Καταναλώνετε άγλυκα δημητριακά για πρωινό.
Αγοράστε ψωμί ή άλλα αρτοπροϊόντα ολικής αλέσεως (Ο.Α.).
Αυξήστε την ποσότητα λαχανικών που καταναλώνετε, καθημερινά.
Τρώτε φρούτα φρέσκα κατά προτίμηση ή επεξεργασμένα με ελαφρύ ή άγλυκο σιρόπι, για επιδόρπιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου