Δευτέρα, 12 Ιουλίου 2010

Βρώμη: Το δημητριακό της ομορφιάς και της ευεξίας !!


Μια «οικογένεια» αντιοξειδωτικών ουσιών, οι αβενανθραμίδες, έρχονται να προσθέσουν τη δική τους αξία, στο μεγάλο ψηφιδωτό των πολύτιμων ουσιών που ανευρίσκονται στις νιφάδες βρώμης.
Η ατμοσφαιρική ρύπανση, η ηλιακή ακτινοβολία, το κάπνισμα, το στρες και διάφορες τοξικές ενώσεις που καθημερινά εισβάλλουν στο σώμα μας διαμέσου του διαιτολογίου, είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες που ευθύνονται για την έντονη αύξηση διαφόρων ηλεκτρικά φορτισμένων ατόμων ή μορίων, γνωστών ως ελεύθερες ρίζες.
Η αυξημένη παραγωγή ελευθέρων ριζών και η αδυναμία του οργανισμού να τις εξουδετερώσει, ευθύνεται πολλές φορές για την αύξηση του ρίσκου για καρδιοπάθειες, καρκίνο αλλά και για τη πρόωρη γήρανση.
Η άμυνα του οργανισμού μας απέναντι στις ελεύθερες ρίζες είναι οι αντιοξειδωτικές ουσίες. Αυτές εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες, μετατρέποντας τις σε νερό ή άλλες μη βλαπτικές ουσίες.
Ο οργανισμός μας έχει δικά του αντιοξειδωτικά συστήματα, αλλά παράλληλα χρειάζεται και ενίσχυση με τις αντιοξειδωτικές ουσίες των τροφών. Τα φρούτα και τα λαχανικά αποτελούν πολύ καλές πηγές αντιοξειδωτικών όπως η βιταμίνη C, τα καροτένια και οι πολυφαινόλες. Πολυφαινόλες όμως δεν υπάρχουν μόνο στα φρούτα και στα λαχανικά, αλλά και στη βρώμη.


Μάλιστα οι πολυφαινόλες της βρώμης, που όπως αναφέρθηκε ονομάζονται αβενανθραμίδες, φαίνεται να κατέχουν τόσο αντιοξειδωτική, όσο και αντιφλεγμονώδη και αντιαλλεργική δράση.Ακόμη, σειρά μελετών του Πανεπιστημίου του Tufts, κατέληξε πως τα αντιοξειδωτικά της βρώμης βοηθούν τα αιμοφόρα αγγεία να μην συσσωρεύουν αθηρωματική πλάκα, με αποτέλεσμα να διατηρούνται υγιή και χωρίς στενώσεις.
Άλλη, πιο πρόσφατη μελέτη του ιδίου Πανεπιστημίου εξηγεί με λεπτομέρεια και τον ακριβή προστατευτικό μηχανισμό δράσης των ουσιών αυτών στο ενδοθήλιο, το οποίο αποτελεί το εσωτερικό κάλυμμα των αγγείων.


Τα οφέλη από την κατανάλωση βρώμης για την υγεία και την ομορφιά είναι πολλά και δεν οφείλονται μόνο στις φυτικές ίνες που το δημητριακό πλουσιοπάροχα μας προσφέρει, αλλά και στα αντιοξειδωτικά, τις πρωτεΐνες και τις βιταμίνες που εμπεριέχει σε σημαντικά ποσοστά. Συγκρίνοντας τέλος την αντιοξειδωτική δυνατότητα δημητριακών ολικής αλέσεως, θα δούμε πως η βρώμη υπερτερεί σε σχέση με το καλαμπόκι και το σιτάρι.




www.quakeroats.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου