Τετάρτη, 7 Ιουλίου 2010

Μεσογειακή Διατροφή

Η πυραμίδα επεξηγεί τα εξής:

1 - Στη βάση της πυραμίδας βρίσκεται η ανάγκη για την καθημερινή σωματική δραστηριότητα που προωθεί ένα υγιείς βάρος. Τα παρακάτω επίπεδα άσκησης θεωρούνται ικανοποιητικά : περπάτημα, τρέξιμο, ποδόσφαιρο, αντισφαίριση, γκολφ, κολύμβηση, πεζοπορία, καλαθοσφαίριση, σκι, σερφ, κηπουρική, χορός, κ.λπ.

2 - Στα επόμενα τέσσερα στρώματα βρίσκονται τα τρόφιμα που πρέπει να καταναλώνονται καθημερινά :
Φυτικά τρόφιμα, συμπεριλαμβανομένων των φρούτων και των λαχανικών, των πατατών, των ψωμιών και των σιταριών, των όσπριων, των δημητριακών και των ξηρών καρπών. Συνιστάται η κατανάλωση ποικιλίας από εποχιακά τρόφιμα, που καλλιεργούνται με βιολογικό τρόπο, χωρίς φυτοφάρμακα και λιπάσματα.
Το ελαιόλαδο που αποτελεί πηγή μονοακόρεστων και ουσιωδών λιπαρών οξέων άλλα και αντιοξειδωτικών, αντικαθιστά άλλα λίπη και έλαια (συμπεριλαμβανομένου του βουτύρου και της μαργαρίνης).
Η ημερήσια πρόσληψη γαλακτοκομικών γίνεται κυρίως με τη μορφή τυριού ή γιαουρτιού και κατά προτίμηση σε εκδόσεις χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά.


3 - Στα επόμενα τέσσερα στρώματα είναι τα τρόφιμα που πρέπει να καταναλώνονται εβδομαδιαία:
Ψάρια και πουλερικά πρέπει να καταναλώνονται σε μικρές ποσότητες εβδομαδιαίως και κατά προτίμηση ψάρια αντί των πουλερικών).
Μέχρι τέσσερα αυγά την εβδομάδα (συμπεριλαμβανομένων εκείνων που χρησιμοποιούνται στο μαγείρεμα)
Τα φρέσκα φρούτα είναι καλό να είναι καθημερινό επιδόρπιο. Τα γλυκά με μεγάλη ποσότητα ζάχαρης και κορεσμένο λίπους δεν πρέπει να καταναλώνεται περισσότερο από μερικές φορές την εβδομάδα.

4 - Η κορυφή της πυραμίδας παρουσιάζει τα φαγητά που πρέπει να καταναλώνονται μηναία.
Το κόκκινο κρέας είναι σχεδόν απαγορευμένο και καταναλώνεται λίγες φορές το μήνα και σε μικρές ποσότητες.

5 - Παράλληλα με την πυραμίδα είναι το κρασί, το οποίο πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο. Η κατανάλωση πρέπει να αποφευχθεί κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου