Μετά τις μεγάλες πολυεθνικές αλυσίδες που κόβουν από το καθημερινό τραπέζι τις έξτρα θερμίδες, στον χορό μπαίνουν οι ελληνικές βιομηχανίες τροφίμων και οι αλυσίδες ταχυφαγείων.
Οι βιομηχανίες τροφίμων και τα ταχυφαγεία επινοούν πλέον νέους τρόπους για λάιτ λιχουδιές - π.χ. λανσάρουν στην αγορά μικρότερες μερίδες που συνεπώς περιέχουν λιγότερες θερμίδες. Τα παραδείγματα δεν σταματούν εδώ: οι συσκευασίες των αναψυκτικών μικραίνουν, αφαιρείται το αλάτι από τα αλμυρά τρόφιμα και τα έτοιμα σάντουιτς δεν είναι πια τεράστια. Και απ’ ό, τι φαίνεται στον χορό έχουν αρχίσει αν μπαίνουν και μεγάλες πολυεθνικές αλυσίδες.
Φροντίζουν για εμάς. Οι διαιτολόγοι από την πλευρά τους υποστηρίζουν πως η τάση είναι παραπάνω από θετική , αφού με αυτόν τον τρόπο οι άλλοι φροντίζουν για εμάς, κόβοντας από το καθημερινό τραπέζι μας τις έξτρα θερμίδες.
«Για να χάσει κάποιος κιλά δεν έχει παρά να ακολουθήσει τον βασικό κανόνα της θερμοδυναμικής. Στην ουσία, δεν υπάρχει μυστικό, αφού όλα βασίζονται στο ενεργειακό ισοζύγιο-οι προσλαμβανόμενες θερμίδες πρέπει να είναι λιγότερες από τις θερμίδες που δαπανά το σώμα» επισημαίνει ο διαιτολόγος-διατροφολόγος στη Μονάδα Διατροφής του Ανθρώπου του Γεωπονικού Πανεπιστημίου κ. Γρηγόρης Ρίσβας.
«Για να χάσει κάποιος κιλά δεν έχει παρά να ακολουθήσει τον βασικό κανόνα της θερμοδυναμικής. Στην ουσία, δεν υπάρχει μυστικό, αφού όλα βασίζονται στο ενεργειακό ισοζύγιο-οι προσλαμβανόμενες θερμίδες πρέπει να είναι λιγότερες από τις θερμίδες που δαπανά το σώμα» επισημαίνει ο διαιτολόγος-διατροφολόγος στη Μονάδα Διατροφής του Ανθρώπου του Γεωπονικού Πανεπιστημίου κ. Γρηγόρης Ρίσβας.
Μάλιστα, στη μάχη κατά των παχυντικών τροφών έχουν αρχίσει να μπαίνουν και οι ελληνικές βιομηχανίες τροφίμων και οι αλυσίδες, προσπαθώντας να εναρμονιστούν με τους κανόνες της «Λευκής Βίβλου» που έχει συντάξει η Ε.Ε. για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας και την προαγωγή μιας ισορροπημένης διατροφής. «Στις έτοιμες σούπες-σκόνη έχει μειωθεί κατά πολύ το αλάτι, όπως και στη μαργαρίνη. Κατά τον ίδιο τρόπο, γνωστή αλυσίδα φαστ φουντ σταμάτησε να αλατίζει τις πατάτες πριν τις σερβίρει-έτσι ο καταναλωτής μπορεί να προσθέσει την ποσότητα που θέλει», προσθέτει ο κ. Ρίσβας.
Και στα αναψυκτικά. Έχει μειωθεί η ποσότητα της μερίδας στα αναψυκτικά: τα κουτάκια που ήταν κάποτε η μοναδική ατομική συσκευασία που έβρισκε κανείς στο περίπτερο, έχουν χάσει έδαφος από τότε που βγήκαν τα ατομικά μπουκάλια. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Στα 330ml η ποσότητα ζάχαρης υπολογίζεται ότι φτάνει στα 36γρ. στα αναψυκτικά τύπου κόλα, ενώ στα 250ml η ποσότητα ζάχαρης πέφτει στα 27γρ.
Τα «τρικ» για λιγότερες θερμίδες που έχουν επινοήσει οι «σεφ» των βιομηχανιών τροφίμων:
• Μειώνουν τις ποσότητες (π.χ στα αναψυκτικά)
• Μειώνουν το περιττό αλάτι (π.χ. στις έτοιμες σούπες)
• Υιοθετούν τις νέες ετικέτες με όλες τις διατροφικές πληροφορίες
Nutrimed
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου