Σάββατο, 6 Αυγούστου 2011

Επιλέξτε το μέγεθος μερίδας που σας ταιριάζει


 

Burger σε μικρά μεγέθη, μικρά σάντουιτς, μισές μερίδες, μίνι αναψυκτικά, πολύ μικρές ποσότητες αλατιού, μπουκιές παγωτού σε μέγεθος σοκολατάκι… είναι μερικές από τις καινοτόμες αλλαγές που παρατηρούμε τον τελευταίο καιρό από την ελληνική βιομηχανία τροφίμων. Κάτι αλλάζει στην ελληνική αγορά και στρέφεται υπέρ της σιλουέτας μας.
Μια μάχη κατά της παχυσαρκίας έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό με βασικό σκοπό τη μείωση των θερμίδων σε παχυντικά τρόφιμα. Πίσω από αυτές τις αλλαγές κρύβεται μια βίβλος με βασικούς κανόνες, η Λευκή Βίβλος, που έχει συνταχθεί από την Ε.Ε. με σκοπό την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας και την προαγωγή μιας ισορροπημένης διατροφής.
Πώς οι μικρότερες μερίδες συμβάλλουν στη διατήρηση του βάρους;
Μικρότερες μερίδες σημαίνουν απόλαυση με λιγότερες θερμίδες. Για να διατηρήσει κάποιος το βάρος του θα πρέπει να προσλαμβάνει τόσες θερμίδες όσες καίει καθημερινά για να ζήσει και να επιτελέσει δραστηριότητες. Θα πρέπει, με άλλα λόγια, να εξισορροπήσει το ισοζύγιο ενέργειας. Οι μεγάλες μερίδες κάθε άλλο παρά την εξισορρόπηση εξυπηρετούν. 'Οσο πιο μεγάλες οι μερίδες που καταναλώνουμε τόσο μεγαλύτερη και η πρόσληψη θερμίδων με αποτέλεσμα να βάζουμε κιλά.
Παράλληλα, η προσθήκη ζάχαρης, αλατιού και κορεσμένου λίπους στα τρόφιμα που καταναλώνουμε κυρίως από έξω, είναι ένα μικρό τρικ που τα κάνει πιο γευστικά, με αποτέλεσμα να επιθυμούμε να τα καταναλώσουμε σε μεγαλύτερες ποσότητες. Η βιομηχανία τροφίμων, πλέον, κάνει προσπάθειες ώστε να μειώσει τις ποσότητες των συστατικών αυτών. Έτσι παρατηρούμε στην αγορά φρυγανιές, ψωμί και μαργαρίνες με λιγότερο αλάτι, πατατάκια με λιγότερα λιπαρά, αναψυκτικά με γλυκαντικά, αλυσίδες fast food με πατάτες χωρίς προσθήκη αλατιού κ.α.

Με απλά 'τρικ', η βιομηχανία τροφίμων έχει κάνει κάποια πρώτα βήματα για τη μείωση των θερμίδων του πιάτου μας που έχουν στόχο:
  • Μειώνουν τις ποσότητες (π.χ στα αναψυκτικά, στα τυριά και τα παγωτά).
  • Μειώνουν το περιττό αλάτι (π.χ. μαργαρίνες, σούπες).
  • Υιοθετούν τις νέες ετικέτες με όλες τις διατροφικές πληροφορίες.
Δε μένει, λοιπόν, παρά να χρησιμοποιήσετε τα τρικ που σας ταιριάζουν και να ελέγξετε το βάρος σας. 

Γράφει: Παπαλαζάρου Αναστάσιος, Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, MSc
Πηγές: www.nutrimed.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου